torsdag 4 mars 2010

Om att motivera sig

Nu är det kväll igen och jag sitter och samlar kraft inför en kvällspromenad.

Samtidigt som jag försöker bemästra min trötthet funderar jag på varför jag inte lyckats att göra någonting av det jag hade tänkt idag. Jag hade en späckad lista med superviktiga att göra punkter. Städa, tvätta, diska, fixa ordning i barnens rum, ni vet.

Jag har lyckats att tvätta en maskin som jag fortfarande inte hängt upp. Nu väntar alla dessa uppgifter på mig nu istället. Disken ropar i köket. Tvätter skriker att den surnar i maskinen, Rusty-Fiskis kvävs av sin egen icke uppäten mat som nu sjunkit till botten.

Plötsligt inser jag att promenad nog är det bästa, trevligast och minst jobbiga alternativet.
Hux-Flux har jag fått motivationen som krävs för att orka ut och ta en välbehövlig promenad.

Ha ha ha, jag har överlistat mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar