lördag 13 mars 2010

Hallfunderingar

Nu är det helg och Hannes och tjejerna är och åker skridskor i det underbara vädret. Resten av dagen bjuder på födelsedagspresentshopping och tillverkning av gipsfigurer.

Dessutom tänkte jag spåna på hur jag vill ha det i hallen som står näst på renoveringslistan. Någonting som verkligen tål att funderas på. Vår hall är ganska liten och även om den är betydligt störe nu sen vi tog bort den platsbyggda hyllan/klädförvaringsmöbeln är det fortfarande lite trångt och mörkt.

Hittills vet jag att den ska målas vit eller grå och innehålla klädhängare för vuxna, krokar för barn, någon form av förvaring för vantar och mössor, gärna en spegel, någonting som fungerar som en anslagstavla, en sittplats och säkert något mer som jag inte kommer på nu.

Det är iallafall en väldans tur att vi inte tog hallen först då jag isåfall hade ångrat mig redan, eftersom att min bild i huvudet nu inte alls överrensstämmer med den jag hade då.
Ni förstår, det tål att ältas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar