måndag 25 januari 2010

Mathem - sinnessjuk lathet eller revolutionerande vardagslyx?

Har just suttit framför datorn och googlat hemkörning av matvaror. Hittade sidan Mathem och undersökte lite snabbt möjligheten att slippa den sinnesjuka "kl-17-precis-hämtat-ifrån-dagis-hungriga-trötta-barn-mamma-som-inte-vet-vad-hon-ska-laga-för-god-spännande-näringsriktigt-middag" handlingen.

Vid den anblick jag ganska hanstigt slängde på sidan verkade inte maten vara direkt dyrare än i den affär vi dagligen besöker för att handla middag och frukost. Hemkörningen kostade 89kr, vilken vi säkert skulle tjäna in på att inte spontanhandla varje dag.

Tänk vilken utopi, jag sitter framför datorn varje söndag i lugn och ro, funderar ut exakt vilka varor vi behöver till den veckomeny jag just knåpat ihop. Givetvis är menyn varierad, hälsosam och god! För nu har jag ju tid och ork att lägga ned lite hjärta och själ i den. Ett knapptryck och en halv dag senare levereras dessa kärleksfullt utvalda råvaror hem till mig, givetvis i en noggrant samkörd leverans för att spara på koldioxidutsläppen. Jag myser i köket och packar upp maten, kanske lite lyckligare...

Mmm....låter onekligen frestande...kanske borde vi undersöka om Mathem kan revolutionera vårt liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar